SP Leusden bij steunmanifestatie toeslagenouders

28 december 2022

SP Leusden bij steunmanifestatie toeslagenouders

De SP Leusden was in Rotterdam aanwezig op de door diverse maatschappelijke organisaties (o.a. Stichting Gedupeerde Ouders, Save the Children, FNV, Defence for Children) samen met politieke partijen (SP, GroenLinks, Bij1, Denk, PvdA en Partij voor de Dieren) georganiseerde steunmanifestatie voor de getroffen ouders en kinderen in het toeslagenschandaal.

Als SP’ers waren wij tijdens de steunmanifestatie aangedaan en geëmotioneerd door de schrijnende verhalen van de ouders. Er was een indrukwekkende expositie over de verhalen en foto’s van gedupeerde gezinnen. De ouders zijn niet alleen financieel geruïneerd maar verloren ook in veel gevallen hun huis, hun relatie en ook werden duizenden kinderen van de ouders uit huis geplaatst. De invloed van de keiharde opstelling van de overheid op het psychische welbevinden is nog steeds immens groot. Ondertussen babbelen Rutte en zijn hopeloze collega’s in het kabinet over “complex, ingewikkeld en dat alles zeer zorgvuldig moet worden opgepakt”. Met als gevolg dat de gedupeerde ouders nog niet geholpen worden en in de ellende blijven zitten. Een ongehoord schandaal! Zie de hierbij foto’s die we in Rotterdam maakten.