SP LEUSDEN: Al 2500 HANDTEKENINGEN TEGEN SCHRAPPEN BUSLIJNEN! PETITIE WORDT 13 JUNI AANGEBODEN AAN GEDEPUTEERDE VAN DE PROVINCIE

9 juni 2016

In zeer korte tijd heeft de SP Leusden samen met verontruste inwoners al meer dan 2500 handtekeningen opgehaald. De SP Leusden en bewoners gaan maandag 13 juni naar het Provinciehuis in Utrecht om de duizenden handtekeningen op demonstratieve wijze aan te bieden aan de verantwoordelijke Gedeputeerde, mevrouw Verbeek-Nijhof. De partij wil met de breed gedragen petitie afdwingen dat er aanpassingen in de dienstregeling komen.

Mensen in Leusden zijn boos over het schrappen van buslijnen in de voorgenomen dienstregeling van Syntus die vanaf 11 december 2016 zal ingaan. Meer dan 95% van de bezochte inwoners tekenden de petitie. Nagenoeg 6000 mensen worden in die nieuwe regeling benadeeld en moeten soms wel 1,5 kilometer lopen naar de bushalte. Ook Woonzorgcentrum ‘t Hamersveld wordt slecht bereikbaar. Vooral ouderen dreigen daardoor in een isolement te raken.

De SP meent dat de massale reactie van de Leusdenaren mee moet wegen in een acute aanpassing van de dienstregeling en roept daarom iedereen op die zich benadeeld voelt door het voorgenomen vervoersplan om bij de aanbieding van de handtekeningen aanwezig te zijn.

De vergadering van de Commissie MME is op maandag 13 juni 2016 vanaf 15.00 uur in het Provinciehuis, Archimedeslaan 6, 3584BA te Utrecht. De SP geeft aan dat iedereen die daar de actie wil steunen, maar geen vervoer heeft, zich kan melden bij de SP Leusden via leusden@sp.nl, SPLEUSDEN op Facebook of @SPLEUSDEN op Twitter.

Wanneer er geen gehoor wordt gegeven aan de bezwaren van de inwoners en er geen passende oplossing wordt geboden, sluiten de SP Leusden en bewoners verdere acties niet uit.

Leusden nu

Leusder Krant