Persbericht over Syntus

28 april 2016

Persbericht over Syntus

Bewoners tekenen massaal tegen schrappen buslijnen door Syntus

Bewoners en SP Leusden haalden in korte tijd aan de deur bijna 500 handtekeningen op in wijken Bosveld en Langenbeek. Dit betekent een massaal verzet tegen de plannen van Syntus en de Provincie waardoor hele delen van Leusden straks niet meer met openbaar vervoer bereikbaar zijn. Andere getroffen wijken worden komende maand ook huis aan huis bezocht door verontruste bewoners en leden van de plaatselijke SP.

De SP Leusden wil samen met bewoners een krachtig signaal laten horen over de gevolgen van de plannen van Syntus. Met de handtekeningenactie willen bewoners met hulp van de SP van Syntus en de Provincie eisen dat een aanpassing van het vervoersplan alsnog nodig is. De wijken Munnikhove, Zwanenburg, Biezenkamp en delen van Claverenblad en Wildenburg worden daarom nog bezocht met handtekeningenlijsten. Zaterdag 30 april staat de partij samen met bewoners om 13.00 uur in Winkelcentrum Het Hamershof. Mensen kunnen ook daar hun handtekening zetten.

Zie ook

Geweldige gezamenlijke actie van bewoners en de SP.
Zie hoe het openbaar vervoer in Leusden bedroevend achteruit gaat.

Als ik dan lees dat RTV Utrecht op 19 april een bericht plaatst "provinciebestuur krijgt tik op vingers vanwege nieuwe dienstauto's".

PROVINCIE UTRECHT - Een aantal fracties in Provinciale Staten zijn kritisch op de manier waarop het provinciebestuur nieuwe dienstauto's heeft aangeschaft.
Ze vinden dat ze te laat zijn geïnformeerd over de keuze van luxe terreinwagens van Volvo.

Aan de nieuwe dienstwagens hangt een prijskaartje van zo'n € 70.000 per auto. Hoewel een aantal Statenleden zich gepasseerd voelt, haalt een motie van afkeuring van de SP het toch niet. Het was vooral ook die partij die de Volvo's XC90 veel te duur vond en het provinciebestuur er over aan de tand wilde voelen.

Het College van Gedeputeerde Staten zegt dat de wagens het belastinggeld waard zijn door hun gunstige milieulabel en hun uitstraling. "Bovendien wordt er in gewerkt en dat maakt dat je een comfortabele auto nodig hebt, ook voor de chauffeur," aldus verantwoordelijk gedeputeerde Jacqueline Verbeek.

Zou deze chauffeur ook vrijwilliger zijn....????

Het wordt te lang om hier alles te beschrijven maar u kunt alles over dit artikel vinden op RTV Utrecht