SP Leusden in actie bij het gemeentehuis

19 december 2014

SP Leusden in actie bij het gemeentehuis

Tientallen SP'ers en verontruste burgers hebben op 17 december de ramen van het gemeentehuis gewassen. De SP Leusden wil met deze actie de gemeente dwingen meer oog te hebben voor de gevolgen van bezuinigingen voor de Leusdense inwoners.

De SP verwacht na 1 januari 2015 grote verslechteringen in de zorg en voor de minima.
De partij stelt dat de gemeente de geluiden uit de samenleving niet serieus neemt. De gemeente luistert volgens de SP niet naar bezorgde insprekers die waarschuwen voor vervuiling en vereenzaming bij het
grotendeels afschaffen van de Huishoudelijke Hulp. De SP wijst op ondoorzichtige individuele gesprekken die de willekeur en rechtsongelijkheid in de hand werken. Ook landelijke bezuinigingsmaatregelen waardoor de mensen met een minimuminkomen tot 120% van het wettelijk sociaal minimum er jaarlijks honderden euro's op achteruit gaan, worden niet met gemeentelijke regelingen opgevangen, aldus de SP. De SP spreekt van politieke onwil en ziet mede hierdoor de ongelijkheid in de gemeente toenemen. De SP uit kritiek op de
gemeente die duizenden handtekeningen van Leusdenaren voor invoering van het schoolzwemmen en tegen het gebruik van het giftige Roundup heeft genegeerd. Door de ramen te wassen hoopt de SP dat de gemeente weer met een heldere blik naar Leusden kijkt. De gemeente Leusden bestuurt volgens de SP vanuit het pluche en weet amper wat er in de eigen gemeente leeft.
De SP zegt de gemeente graag te willen helpen om het
zicht op de samenleving te verbeteren. Voor de SP Leusden en verontruste bewoners voldoende reden om de ramen van het gemeentehuis van Leusden te wassen.

Foto: SP Leusden